miércoles, 25 de septiembre de 2013

Que nos deparará este fin de semana? + clase de asturiano gratis

Ya sé, ya sé que tobía tamos a miércoles, pero como soy de Mieres y equí el vienres ye fiesta, son los Mártires de Valdecuna, los que nun sois de qui, seguro que dalguna vez escuchasteis el canciu de Vitor Manuel (que ye de qui de Mieres) "La romería" (ya van subiendo los mozoooos, con los corderos al hombroooo, sube la gente contenta a la fiesta del patronoooo) pues ye´l canciu que diz como ye la folixa.

Bueno a lo que diva, que pa mí ye casi ya por decilo asina, jueves y ya me ta prendiendo fueu el culu, por pegar unes varaes al amanecer y atardecer y claro tamién denuechi (vamos xornada intensiva tipica de mi, luego toy dos dies que nun me aguanto, ni me aguanten jejeje).
A si que voy poner los datos climatoloxicos del fin de semana, por otro llau na esperanzadores, y la tabla de marees, que ye un poquín cabrona tamién si me lo permitís.




 Paez ser que nun hay marees significatives, que va a bajar muy poco y subir muy poco, la mar ta como un platu y hechando alga a muerte (guey tuve en San pedro de la Rivera). Sin embargo vi unes cuantes aletes pululando donde rompía la ola y arrastraba la espluma, ¿que lleren? ni idea...

En cuantu al tiempu ya lo veis, malu, y esta predición ye generosa, por que les otres que agueye, daben hasta relámpagos.
Cuando ta el tiempu así, y la mar rasina, coyo el neoprenu, los chanclonos, y a facer spinning metiu hasta el omblegu, ciertamente en este condiciones y desta traza nunca pesqué na, pero entretengome la de mi madre, prestame, pero yo que sé, a lo mejor un dia entra una guapa a lo tonto y a lo bobo y el que queda con cara platu voy ser yo.

Bueno y pa los que nun entedeis la mita de lo que digo (que tampoco ye muncho) aqui vos queda esto, pa la prosima vez que vengais pa Asturies, sepais que ye lo que dicen.

EXPRESIONES ASTURIANES (saquelo de esta paxina)
Ye tan vagu que no dobla el llombo ni pa pañar perres. Es tan vago que no se dobla ni para coger dinero. 
¿Sera por perres?. No es tan caro.
Agarra el cosu. Coge eso. 
Ah Guajeeee, esti cosu como ye, oh? ¡Oiga joven, por favor!
A la altural fuacu. A la altura del ombligo.
A ti quien contote esa gilipollez ¿A qué se debe esa idea?.
Atragantaronseme les fabes. Tengo problemas estomacales .
Besote la manu un gochu, ¿oh?.Vaya mala suerte que tengo cuando tú repartes las cartas  
Cagon les pites de Grao!!!. Acabo de golpearme los dedos con el martillo.
Cagun mi mantu nun tiendu na!.¿Podrías explicármelo otra vez?.  
Goger en cuello: sinónimo de coger en brazos.
Dijetelo yo!!. Ya te lo he dicho.
Dijetelo y nun ficiste casu. Ese argumento corrobora lo que he dicho yo.    
Eeoohh!!. ¿Me lo puedes repetir por favor?   
«Eso que verbeas a yimis é xíriga de tamarga, zancañeru»...«Eso en lo que me hablas es jerga de tejera, compañero».  
Fai un cutu que escarapiella el pelleyu: Expresión asturiana para indicar que hace mucho frío.
La patal pitu. El muslo del pollo.
Mancastete oh.¿No te habrás hecho daño, verdad?.
Nun ves que tan picando, oh?. Creo que he oído el timbre de la puerta.
Oye moza, por ti cuchaba un prau y segabalu de rodilles. Haría lo que fuera por ti. 
Pande vas, oh. ¿A dónde vas?.  
Pero ah fia! menealu con garbu, ooh!. Pero mujer, dale vueltas al café. 
Que babayaes me cuentes, oh?. No entiendo, lo que dices 
¿Que ye lo que me tas contando, oh??. ¿Por qué dices eso?.
¿Que ye, oh?. ¿Qué sucede?.
Que ye, que tovia no, oh??. ¿Todavía no?  
Quies dai, oooh.!!. Ánimo, acelera, ya queda poco.
Quies quitate, oooh?. Por favor, ¿tendrías la amabilidad de apartarte?.
Voy date. A que te sacudo.  
Ties mas pates que un centollu. Qué piernas más largas tiene.
Tirar po la caleya palante. Acortar, cogiendo un atajo.
Toy viendolu nel suelu!. ¡Que se me cae! 
Tu comes fabes y ruties langosta. Eres muy creída     
Va oohhh. ¿Podrías darte prisa?.
Ya metimos la pata ne ´l tiestu!. ¡Qué contratiempo!.
Yel acabose. Es el no va más.  
Ye la putaquelupario. Es listo, es inteligente.
Ye la putasumadre. Es difícil, es complicado.
Yera maju`l paisano. Mira que señor más halagador.  

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por echar un vistazo y participar